’45 Kilos of Hashish seized in Casablanca’, Menera (Morocco), 26 November 2013

hash45 Kilos of hash detained on route to Casa Blanca in the arrest of five members of a smuggling ring. Security forces have also arrested a number of dealers in the vicinity of various educational institutions.

حجز 45 كيلوغراما من مخدر الشيرا بالدار البيضاء

٢٦.١١.٢٠١٣

تمكنت عناصر تابعة لفرقة الشرطة القضائية للمنطقة الأمنية لسيدي البرنوصي، مؤخرا من حجز 45 كيلوغراما من مخدر الشيرا وإلقاء القبض على خمسة أشخاص يشتبه في تورطهم في ترويجهم هذه المخدرات.

وقال مصدر أمني اليوم الثلاثاء أن الشرطة اهتدت إلى أفراد هذه العصابة خلال عملها اليومي الذي يندرج في إطار محاربة الجريمة بجميع أشكالها .

وأوضح رئيس الشرطة القضائية للمنطقة السيد عبد الحق بوزرزار ، أنه بعد إشعار مصالح الأمن بتحركات هذه العصابة، قام المحققون بمضاعفة مراقبة أفرادها حتى يتمكنوا من وضع حد لتحركاتها، مما أسفر عن القبض على أربعة منهم وهم على متن سيارة وبحوزتهم أربعين كيلوغراما من مخدر الشيرا، مشيرا إلى أن هذه السيارة توجد في ملكية مروج آخر للمخدرات يقضي حاليا عقوبة سجنية.

وأضاف أن أفراد العصابة الأربعة، الذين كانوا يبحثون عن موطئ قدم لهم بسيدي البرنوصي، لم يترددوا في الكشف عن مزودهم الرئيسي الذي ألقي القبض عليه وحجز بمقر إقامته خمسة كيلوغرامات من نفس المخدر لتصل كمية المحجوز إلى 45 كيلوغراما. وحسب المصدر ذاته، تمت إحالة أفراد العصابة الخمسة، الذين يشكل ثلاثة منهم موضوع مذكرات بحث على المستويين المحلي والوطني، على العدالة.

ومن جهة أخرى، أضاف المصدر ذاته، أن نفس المصالح الأمنية، ألقت القبض خاصة في محيط عدد من المؤسسات التعليمية، على مروجين للمخدرات من نوع الشيرا و”المعجون”.

____________________________

Translation

45 Kilos of Hashish seized in Casablanca

26 November 2013

Members of the judicial police squad of the security zone for Sidi Bernoussi managed recently to seize 45 kilos of Hashish and arrest five people suspected in involvement of the promotion of these drugs.

A security source said on Tuesday that the police was guided to gang members during its daily activities that fall in the framework to fight against crime in all its forms.

The chief of Judicial police of the area, Mr. Abdul Hal Buserzar, explained that investigators doubled surveillance of gang members after taking interest in the movements of the gang, so that they could curtail their activities. This resulted in the arrest of four individuals who were in a car carrying forty kilos of hashish. He further pointed out that the owner of the car was another drug dealer currently serving a prison sentence.

He added that the four gang members, who were searching for a foothold in Sidi Bernoussi did not reveal their primarily supplier, who was arrested and detained at his residence with five kilos of the same drug, totaling the seizure of 45 kilos. According to the same sources, the five gang members, three of which had local and national arrest warrants, have come justice.

Furthermore, the same source, added that the same security forces arrested dealers of this type of drug (“Shera Putty?”) in the vicinity of a number of educational institutions.

Article available on Menara.

Translated by Robert Forster.

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s